Nie jesteś „nikim”!

Nie umieć pogodzić się z tym, co dzieje się w szkołach w Polsce. W tych szkołach, które są „na garnuszku” samorządów. Biedne, ignorowane przez decydentów. Szkoły, w których nauczyciel/ka jest „nikim” i „nikim” jest uczeń/uczennica. I tak „w kółko”, zaklęty krąg… Znam dużo takich szkół.

Samobójcza śmierć Dominika, gimnazjalisty z Bieżunia, którego rówieśnicy przezywali „pedziem”, to kolejny przypadek nieudolności, bierności i jakiegoś odrealnienia nie tylko nauczycieli, ale nas wszystkich – również sąsiadów, znajomych, znajomych znajomych etc., ludzi, którzy wolą się „nie wychylać” i „nie wtrącać”, bo „to nie ich sprawa”… zawsze znajdzie się jakiś wykręt („nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem”).

Co ja mogę zrobić, aby uspokoić moje sumienie? Nie ocalę już Dominika, nie ocalę Kamila, Kasi… nie ocalę dwustu nastolatków, którzy w ciągu ostatniego roku popełnili samobójstwo, ale wiem, że jednak mogę coś zrobić. Zamiast milczeć lub narzekać na własną bezradność, już teraz mogę zapewnić każdą nastolatkę i każdego nastolatka, że jest kimś bardzo ważnym.

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii ŻYCIE i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

