Pamięć. Biografia i pamięć miejsca

Miałam dzisiaj się skupić i napisać coś ważnego. Na blogu. Zbierałam się od samego rana. Nie udało się wtedy i chyba nie uda się teraz… bo zapomniałam o czym miałam napisać. Nie pamiętam. No, nie pamiętam i już. Isn’t it ironic?, skoro od tygodnia siedzę w książkach o pamięci?! Ba, nawet kilka „prawie” przeczytałam. „Prawie”, bo co chwila coś odrywa mnie od czytania. Bo coś się przypomni. Coś, o czym wcześniej zapomniałam.

Tematyka pamięci, dokładniej pamięci społecznej, pamięci miejsc, powraca do mnie po kilku latach… Wtedy nie było szans, żeby rozwinąć temat, ale teraz? Teraz pojawia się szansa. A wszystko dlatego, że poprowadzę nowy przedmiot: Biografia i pamięć miejsca.

Boję się tych zajęć, bo już stworzyłam ich wizję, już zdążyłam pofantazjować i lista oczekiwań wyszła mi całkiem spora. Na pewno chciałabym zrobić wspólnie ze studentami mini-projekt pt. Pamięć o kobietach na UW. Zachęcić ich do patrzenia na uniwersytet, na miasto, na Warszawę okiem badaczki/badacza. Poeksperymentować z robieniem zdjęć, wykorzystać metody wizualne…

Sylabus ciągle poprawiam i pewnie tak jeszcze będzie przez jakiś czas. Wszystko… in statu nascendi. Jak zawsze.

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii AKADEMIA i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Pamięć. Biografia i pamięć miejsca

  1. Jolanta pisze:

    Niech się Pani nie przejmuje, na pewno przedmiot będzie poprowadzony lepiej niż w zeszłym roku… Te ćwiczenia rok temu wyglądały jak żart prowadzącego…

Skomentuj

