MITY, KOBIETY i SAMOTNOŚĆ

Pierwszy miesiąc roku nie sprzyjał pisaniu. Wszystko, tylko nie pisanie. Za to luty (oj tak!) będzie miesiącem pisania. Mam już dowód: kilka gotowych, dopiero co napisanych, stron.  

Przysiadłam do tekstu o mitach, kobietach i samotności. Zebrałam już wystarczająco dużo literatury. Udało się ustalić kilka ważnych tropów. Wielką pomocą okazała się Encyklopedia Gender (gratulacje dla autorek i redaktorek!!). Czuję, że po miesiącu odwlekania tego, co nieuniknione, teraz na dobre zacznę pisać. 

Wczoraj przeglądałam Krótką historię mitu Karen Armstrong. Książka zainspirowała mnie, aby sięgnąć do dawnych notatek i własnych przemyśleń na temat mitów i współczesnej recepcji mitycznych przekazów. Sporo się zmieniło w moim sposobie odbioru mitów od czasu, kiedy pracowałam nad doktoratem. Dzisiaj bardziej interesuje mnie „dekonstrukcja” mitu niż jego analiza pod kątem pedagogicznych wątków. Nie tyle sama treść, co pytania o to, kto, o kim, w jaki sposób… przekazywał w micie. 

Okazuje się, że choć mitologia grecka nie pomija postaci kobiet, to jednak są one przedstawiane w dość specyficzny, mocno nacechowany moralnie, sposób. Jeszcze ciekawsze są interpretacje przekazów mitycznych. Na razie „przyglądam” się Penelopie, Demeter i Persefonie oraz Antygonie. A wszystko w kontekście kobiecej samotności…

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii KSIĄŻKI i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

