Badanie biografii. Źródła. Metody. Konteksty

bioWłaśnie ukazała się książka pod takim tytułem. Dumna jestem, bo  w książce znalazł się, ważny dla mnie, artykuł o auto/biografii. Dokładny tytuł brzmi: Wprowadzenie do auto/biografii. Refleksja badaczki doświadczeń biograficznych kobiet. Perspektywa feministyczna.

Artykuł jest nie tylko teoretycznym wprowadzeniem do tematyki auto/biografii, ale jest również moją próbą urzeczywistnienia auto/biograficznych postulatów w praktyce pisarstwa naukowego. Pozwalam sobie pisać w pierwszej osobie, a więc otwarcie zrywam z tzw. neutralnością języka, kryjącą się za bezosobowymi formami. Po drugie zaś, sięgam do własnego doświadczenia biograficznego, próbując odpowiedzieć sobie samej na pytanie: kim jestem?. Odpowiedź, jaką daję, a właściwie, jaką dałam w 2013 r., kiedy pisałam ten tekst, ma swoje korzenie również tutaj, na tym blogu. Jest to bowiem odpowiedź badaczki biografii kobiet, dla której priorytetem jest pedagogika zaangażowana, pedagogika feministyczna, czyli taka, która kwestie tożsamości kobiet, refleksyjności i doświadczeń biograficznych traktuje jako integralną część procesu badawczego.

Badania biografii – źródła, metody, konteksty, R. Skrzyniarz, E. Krzewska, W. Zgłobicka-Gierut (red.), t. 5 serii: „Biblioteka Katedry Biografistyki Pedagogicznej”, Lublin 2014.

Reklamy

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii KSIĄŻKI i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s