bell hooks z Glorią Steinem

6 października bell hooks rozpoczęła nowy cykl publicznych wykładów w The New School in New York. Tym razem do współprowadzenia pierwszego wykładu zaprosiła Glorię Steinem.

Wykłady hooks nie są utrzymane w konwencji wykładów akademickich. Są raczej opowieścią, rozmową, refleksją… są dzieleniem się nie tyle swoją wiedzą, co wrażliwością, filozofią życia. Mnie taka formuła odpowiada, zwłaszcza, że zapraszani przez hooks goście, nie tworzą klubu wzajemnej adoracji.

Jednak rozmowa z Glorią Steinem rozczarowała mnie… Wysłuchałam i obejrzałam ją uważnie, do końca, ale nie czułam się usatysfakcjonowana. Czasami wydawało mi się, że słyszę jakieś – przepraszam – frazesy. Odpowiedź Glorii Steinem na pytanie o feminizm – Feminism is about friends and sisters and community – brzmi ładnie, ale brzmi jak tytuł, zapowiedź długiej, prawie niekończącej się opowieści….

bell_gloria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii POLECAM! i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

