Szukując…

vivian_maierVivian Maier, był taki film. Zresztą całkiem niedawno wyświetlany w kinach. Przypomniałam dzisiaj sobie o nim, kiedy wczesnym popołudniem zauważyłam pochyloną postać po drugiej stronie ulicy. Szła powoli, rozglądając się uważnie. To Pani sąsiadka, moja znajoma z bloku obok. Pani, która zawsze się uśmiecha na mój widok, i która zawsze żałuje, że tak rzadko rozmawiamy.

Ma rację. Za mało rozmawiamy. Mieszkamy obok, widujemy się po drodze do sklepu, wymieniamy parę serdeczności, parę plotek i… na tym koniec. Nie ma czasu, rzucamy głupie usprawiedliwienia. Tak mało się znamy. Nie doceniamy. Nie próbujemy zrozumieć. Starsze Panie, samotnie siedzące na ławce w parku, nikogo nie interesują. A szkoda… Kiedyś przecież, jeśli dożyjemy starości, też będziemy staruszkami…

Official website of Vivian Maier

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii FILM i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

