Kobieta protestuje

Dokładnie chodzi o Aliaa Magda Elmahdy i jej protest przeciw mizoginistycznej polityce Egiptu  (ISIS).

Przekaz jest „mocny”. I właściwie, nie wiem, jakiego słowa powinnam użyć zamiast „mocny”. Nie cierpię słów takich jak: kontrowersyjny, czy skandalizujący, bo to słowa wydmuszki. Słowa, które utraciły – przez media – swoje znaczenie i siłę. A więc zostaje mi to jedno słowo: „mocny”.

Przekaz jest zatem mocny, bo dosłowny. Jest ciało i to, co z ciała… Jest krew menstruacyjna. Jest i kał.

Aliaa Magda Elmahdy przemawia ciałem, nagim ciałem. W imię wolności i prawa do życia. W ten sposób mówi/pokazuje, że jest kobietą.

Nagość i kobieta to stary mit. Ale nagość i feminizm? Nagość i godność? Nagość i prawa człowieka…? Jakoś tak to się tu łączy albo tylko ja tak łączę w pary to, co widzę.

Serwis feministyczny Women’s Rights News pisząc o akcji feministki, jednocześnie ocenzurował Jej zdjęcie-protest. Dlaczego?

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii POLECAM! i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

