Drewniana rocznica

WP_001058To wydarzyło się pięć lat temu. W piątek, 29 sierpnia 2009 r. Zakończyłam wakacje na ostrym dyżurze. Po raz pierwszy w życiu jechałam karetką na sygnale… Dziwne, bardzo dziwne uczucie.

Potem… leżałam na jakimś niewygodnym łóżku, a pielęgniarka, która podłączała aparaturę, westchnęła litościwie: o jej, jaka chudzina! Obok niej jakiś lekarz, prawdopodobnie obcokrajowiec, próbował wymówić moje nazwisko: Pani Ostasiefka… czy Pani mnie słyszy? Słyszałam, ale moje usta milczały. Było mi bardzo zimno, a sufit zlewał się z podłogą albo na odwrót…

Obiecałam sobie wtedy, że już nigdy tam nie wrócę. Ostry dyżur to nie jest najlepsze miejsce na odnajdywanie pociągu do życia. Na razie, dotrzymałam słowa.

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii ŻYCIE i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

