DROGI FEMINIZMU…

…. OD KAPITALIZMU PAŃSTWOWEGO DO NEOLIBERALNEGO KRYZYSU – to tytuł książki Nancy Fraser, która 1 września ukaże się nakładem Krytyki Politycznej.

Feministka Fraser ma konkretny, mocno krytyczny pogląd na współczesną rzeczywistość. Również krytycznie patrzy na feminizm i jego uwikłanie w neoliberalizm. Jej zdaniem feminizm stał się służebnicą kapitalizmu – choć „zaczynał” od krytyki kapitalistycznego wyzysku, to… „skończył” przyczyniając się do jego najnowszej neoliberalnej fazy, wnosząc doń swoje kluczowe pomysły. Dlatego, pisze Fraser, feminizm trzeba odzyskać.

Podoba mi się ten postulat. I chciałabym wiedzieć, jak Fraser wyobraża sobie „odzyskiwanie” feminizmu. Znaczenie ma również, co ja, kobieta mieszkająca w Polsce, mogę czy mogłabym, zrobić w tej sprawie, to znaczy w sprawie feminizmu. Dlatego 1 września, kiedy dzieci pomaszerują do szkoły, ja pójdę do KP. Tego dnia rozpocznę kolejny rok edukacji feministycznej. Jedną z belferek będzie Nancy Fraser.

Drogi feminizmu... tytuł oryginalny: Fortunes of Feminism: From State-Managed Capitalism to Neoliberal Crisis (2013).

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii KSIĄŻKI i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

