Myśl to forma odczuwania

sontagPoniedziałek. Godzina 9:00

Książkę pod tym miłym dla ucha tytułem zabieram dzisiaj ze sobą. Na cały dzień. Na dobry początek tygodnia. Będzie mi towarzyszyć w pociągu, tramwaju, na przystanku… będzie ze mną podczas przerwy na kawę. I w pracy też.

Myśl to forma odczuwania czekała na mnie już od czerwca, kiedy zakupiłam ją, święcie przekonana, że właśnie teraz, latem, jest najlepsza pora na lekturę wywiadu/rozmowy Jonathana Cotta z Susan Sontag.

Wszystko, co mi się przydarza, daje okazję do rozmyślań. Myślenie jest jedną z rzeczy, którą się zajmuje… – tak zaczyna się rozmowa. Brzmi zachęcająco! Czytam.

Nadal ten sam poniedziałek, godzina 21:00

Rozmowa Cotta z Sontag nie była tak wciągająca, jak bym chciała. Przynajmniej nie do strony 60, do której, póki co, dotarłam. „Momenty” jakieś tam były, ale… hm, intelektualnych dreszczy zdecydowanie za mało. Poczytam zatem jeszcze.

I trochę (jednak) śmiać się chce. Choć to mądrzy ludzie – Cott i Sontag – to jednak zdradzają co parę kartek maniery… studenckie. Nadmuchane popisy, jak np. żonglowanie wyrwanymi z kontekstu cytatami z Nietzschego – jak na mnie – brr! działają raczej zniechęcająco. Mimo tego, nie zamykam książki. Nie zamykam. Przede mną 80 stron! Na pewno zachwycę się jeszcze. I dreszcze też będą… w końcu, myśl to forma odczuwania.

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii KSIĄŻKI i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

