What the f*** feminism is?

Poniedziałek zaczął się bólem głowy, ale nie to jeszcze jest warte odnotowania na blogu. Zauważenia (i polecenia!) warta jest strona Autostraddle, a na tej stronie m.in. feministyczna kolumna Rebel Girls, czyli „coś” – jak można przeczytać w nagłówku – like a women’s studies class, but better! Mostly because nobody has to wear pants. 

Mnie się podoba taka zapowiedź. Podoba mi się, że dziewczyny chcą i piszą o feminizmie. Tak jak go widzą, tak jak go czują. Bez nadymania policzków. Treść wpisów w Rebel Girls – większość jest autorstwa Carmen – utrzymana jest w zadziornej konwencji: dosadny, błyskotliwy język i dużo feministycznej wiedzy. Osobistą i soczystą narrację dopełniają dowcipne komentarze, dosłowne (czytelniczek) i pod postacią zdjęć i rysunków, od razu chce się… samej pisać.

Póki co, jednak czytam. Na razie z 600 tekstów Carmen wybieram trzy, edukacyjno-historyczne, w sam raz, by raz jeszcze zastanowić się, co to w ogóle jest feminizm:

Rebel Girls: Your Handy-Dandy Map to the Feminist Movement

Rebel Girls: Women’s Studies Saved My Life, And I Want It To Change Yours, Too

Rebel Girls: The Illustrated (And Quite Condensed) History of Women’s Studies

 

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii POLECAM! i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

