Violette

A jednak wybiorę się w tym roku do Paryża. Już 15 sierpnia odbędę ponad dwugodzinną podróż. Towarzyszką mi będzie Violette. Violette Leduc.

Za każdym razem, kiedy na ekrany kin wchodzi film biograficzny poświęcony kobiecie, której wizerunku nie zawłaszczyła brutalnie dotąd popkultura, ogłaszam święto. Tak będzie i tym razem. 15 sierpnia usiądę w jednym ze środkowych rzędów w jakiejś ciemnej sali kinowej i na dwie i pół godziny zniknę z Warszawy. Zapatrzę się w ekran. Zapatrzę się w powojenny Paryż, do którego przybywa Violette Leduc. Kobieta ma pewne marzenie: pisać. Oprócz tego, chce całkiem niewiele, chce być szczęśliwa… Poznaję inną kobietę… Pisanie i szczęście wydają się bliskie…

Violette (2013): reż. Martin Provost; w roli głównej: Emmanuelle Devos, w roli Simone de Beauvoir: Sandrine Kiberlain…

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

