Dokument Olivii Klaus

pkI learnt to choice – mówi Patricia Krenwinkel w dokumencie Olivii Klaus, Life After Manson.

Nie było jeszcze 6:00, kiedy obejrzałam niespełna dziesięciominutową zajawkę, a potem jednym tchem przeczytałam krótki tekst Olivii Klaus na Op-docs NYT. I nie chodzi o temat, o skandal, o Mansona. Zobaczyłam zdjęcie starszej pani, o twarzy zmęczonej, pokrytej zmarszczkami… Tylko nie ulegnij jej wizerunkowi… – mówiłam do siebie. To Patricia Krenwinkel.

Olivia Klaus opowiadając o Krenwinkel, opowiada też swoją historię, jak trafiła do California Institution for Women, jak poznała Patricię Krenwinkel, jak powstało pierwsze od 20 lat nagranie-wywiad ze skazaną za serię morderstw członkinię „Rodziny Mansona”.

Patricia Krenwinkel przebywa w California Institution for Women, w kalifornijskim więzieniu, od 1971 r. W wieku 24 lat – po trwającym dziewięć miesięcy procesie – została skazana na dożywotnią karę więzienia: uznano ją winną wszystkich zarzucanych jej czynów – siedmiu morderstw pierwszego stopnia oraz podżegania do popełnienia morderstwa.

dokumencie Olivii Klaus, Krenwinkel, dzisiaj 66 letnia kobieta, opowiada o swoim „życiu po Mansonie”. Po 45 latach od morderstwa Sharon Tate opowiada o tamtej nocy, kiedy na życzenie i polecenie Mansona nie tylko wzięła udział w mordzie, ale też zamordowała młodą kobietę… równie młodą jak ona.

Wtedy, tak naprawdę, popełniła jeszcze jedno okrutne przestępstwo – zabiła również samą siebie. Odebrała sobie prawo do życia, samostanowienia, wyboru. Dzisiaj mówi, że dopiero teraz po raz pierwszy w życiu uczy się dokonywać wyboru, podejmować decyzje i brać za siebie odpowiedzialność, za to, kim jest, za Patricię Krenwinkel.

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii FILM i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

