Jakaś prawda

bell hooks nauczyła mnie, żeby odważnie pisać. Nie bać się słów, nie bać się czytelników, przede wszystkim jednak nie bać się siebie. Nie bać własnych myśli i poglądów. Mówić własnym głosem. Jeśli już pisać, to pisać od siebie, bo tylko wtedy można się „wypisać”, czyli wyrazić, przekazać siebie, swoją autentyczność, jakąś prawdę o sobie.

Zależy mi, aby tak właśnie pisać. Pisać sobą. Od pierwszego do ostatniego słowa. W każdym zdaniu. Traktować pisanie jako drogę do siebie.

Dlaczego o tym wspominam? Bo znowu targają się we mnie myśli, czy ma jakiekolwiek znaczenie, jeśli będę pisać na blogu o smutku, melancholii, o załamaniu, jakie nawiedzają całkiem regularnie i psują klimat do życia? Czy może lepiej tak: odpuścić, przemilczeć, pominąć – jak zresztą do tej pory robiłam – pisanie w stanie podwyższonego poziomu melancholii… Czy blog wtedy coś straci? Czy coś zataję? Przed kim? Przecież ja wiem, dlaczego czasem nie piszę… Dobrze wiem, skąd te przerwy, kiedy na blogu brakuje wpisu…

Odpowiedź na powyższe wątpliwości zależy wyłącznie od znaczenia, jakie sama nadaję blogowi i swojemu pisaniu. A mnie przecież zależy, chcę (tak!), aby jakaś prawda o mnie tu została… jakiś zapis dni mojego życia. A więc?

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii ŻYCIE i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Jakaś prawda

  1. ksiazetoskanii pisze:

    …A wiec pisz sobą…

  2. Pingback: Norwegia

Skomentuj

