Choć blog to nie dziennik, to…

lawkaNie popisałam się dzisiaj. Będę szczera. Nie popisałam się wcale. A wszystko przez… bloga. A właściwie, blogi. Bo teraz – i pewnie przez najbliższy czas – ten temat – blogi i blogowanie – będzie mnie zajmował.

A więc czytam i piszę, czytam, że bloga nie można traktować jak zwykłego przedłużenia, czy też prostego, tylko technologicznego unowocześnionego dziennika, takiego pisanego odręcznie.  Blog – jako praktyka kulturowa i nowy gatunek – jest niejednoznaczny, łączący w sobie wiele różnych, często kontrastujących cech i funkcji, jak np. to, że jest zarazem prywatny i publiczny…

Blog może przyjmować dowolne formy, w zależności od wyobraźni i potrzeb blogera/ki. Oferuje relatywnie wysoki stopień wolności twórczej. Może być dziennikiem, takim sensu stricto, tyle, że pisanym/opowiadanym/prezentowanym online; może być literacką wariacją na każdy temat, a także swoistą hybrydą… Możliwości jest wiele. Wiele jest pomysłów. A jednak dzisiaj zapomniałam się.

Zapomniałam, że blog jest tym właśnie przypadkiem, gdzie fikcja – oczywiście potencjalnie, w zależności od woli autora/ki – może zlewać się z rzeczywistością. Gdzie życie bywa kanwą dla literatury, gdzie trudno o rozstrzygnięcia typu: prawda/fałsz.

Zapomniałam się, czytając blog kogoś bliskiego. To, o czym przeczytałam, wydawało mi się okrutne. Okrutne dla mnie. Okrutne, bo o mnie??

Tylko dlatego, że mój blog (tak, tak ten!)  jest – z założenia, świadomie i celowo – blogiem, gdzie opisuję rzeczywiste wydarzenia i doświadczenia, gdzie piszę, co myślę i czuję, i wcale nie daje się ponieść fantazji, nie znaczy to przecież, że na innym blogu, ktoś inny, musi trzymać się mojej konwencji… Dzisiaj to zrozumiałam. I dlatego ten wpis. W końcu, blog to też dziennik, tyle, że w internecie 😉

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii ŻYCIE i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

