Nominacja Fuszary

Wczorajszy wybór profesor Małgorzaty Fuszary na stanowisko Pełnomocniczki Rządu ds. Równego Traktowania został entuzjastycznie przyjęty przez feministki. Na FB sypią się gratulację. Hm, czegoś tu nie rozumiem. Gratulacji też (póki co) nie składam.

Może moje poglądy są skrajnie radykalne, ale w obecnej sytuacji politycznej, podjęcie współpracy z rządem Donalda Tuska nie wydaje mi się – mówiąc delikatnie – dobrym pomysłem. W nominacji Fuszary na stanowisko Pełnomocniczki Rządu ds. Równego Traktowania – niestety! – widzę przede wszystkim polityczny, brzydki chwyt – ten sam rząd, który nie ratyfikował do tej pory konwencji o zapobieganiu i przeciwdziałaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej, teraz robi „ukłon” w stronę elektoratu… i to dość szczególnego. Małgorzata Fuszara jest feministką i ma określone poglądy, które – jak mniemam – niewiele mają wspólnego z linią polityczną PO.

Nie moim celem rozstrzygać, czy Małgorzata Fuszara powinna przyjąć nominację. Czy powinna rozmawiać z Tuskiem etc. Chodzi o coś innego. O ideologię. O zasady. Wreszcie: o uczciwość.

Rząd nie jest w porządku wobec kobiet. I niestety, wg mnie, wybór Fuszary na stanowisko Ministry ma niewiele wspólnego z zaangażowaniem polityków w sprawy przeciwdziałania nierównościom ze względu na płeć. Wg mnie wczorajsza decyzja premiera to (znowu niestety!) kupowanie głosów feministek. Jakoś nie mogę zapomnieć, że ten sam rząd przez ostatnie lata nie zrobił nic w temacie nierówności oraz przemoc wobec kobiet.

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii ŻYCIE i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

