Feminizm to kobiecość

Właśnie dałam się sprowokować. Kliknęłam w tytuł, który z feminizmu zrobił wroga kobiecości. Przeczytałam i od razu chwyciłam za… bloga, bo czemu mam milczeć, kiedy ktoś plecie bzdury, że feminizm to negacja kobiecości?

Feminizm to pochwala kobiecości. To wyzwolenie kobiecości. To zgoda na kobiecość w takiej postaci, w jakiej potrzebują i chcą jej kobiety. I jeśli któraś z kobiet czuje, że właśnie chce mieć krótkie włosy i nosić sportowe buty, to jestem „za”. Bo jestem za kobietami i ich prawem wyboru; prawem do bycia takimi, jakimi chcą być.

Kiedy ktoś mówi, że jest kobietą, która kocha kobiecość, a feminizm czy gender jej nie interesuje, to coś mocno w tej wypowiedzi się gryzie. Zwłaszcza, kiedy obcasy, długie włosy etc. postrzega się jako atrybut kobiecości…

Teksty typu: Kobiety na pewnym poziomie cywilizacyjnym wiedzą, że żeby udowodnić swoją siłę, nie muszą chodzić w garniturze, krótkich włosach i na płaskim obcasie, obrażają mnie. Bo wyrażenie „pewien poziom cywilizacyjny” nie oznacza nic innego niż eurocentryczne zadzieranie nosa, czy zwyczajny patriarchalny śpiew.

Wywiady nie polecam, ale komentarze pod artykułem… hmm… wyborne.

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii ŻYCIE i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Feminizm to kobiecość

  1. chawendyk pisze:

    A ja myślę inaczej. Nie jestem na tak, nie jestem na nie. Po prostu. Inaczej.

Skomentuj

