W Paryżu byłam szczęśliwa…

W 1954 roku Billy Wilder nakręcił film pt. Sabrina. Film powstał na podstawie sztuki Sabrina Fair, a w rolach głównych wystąpili Audrey Hepburn (Oskar), Humphrey Bogart oraz William Holden

41 lat później, w 1995 roku, powstał remake Sabriny. Sydney Pollack wyreżyserował film, a główne role zagrali Julia OrmondHarrison Ford oraz Greg Kinnear. I wtedy – nie bez znaczenia była też piosenka Moonlightzapragnęłam znaleźć się w Paryżu. Już. Natychmiast. Niestety, brak kasy uniemożliwił mi się wówczas podróż do miasta, o którym z pasją opowiadała Sabrina. Jedyne, co mogłam wtedy zrobić, to… ściąć włosy za przykładem bohaterki (zrobiłam to!) i obejrzeć film po raz kolejny. Obejrzałam. A potem jeszcze raz i kolejny. Kiedy wreszcie kilka lat później wybierałam się do Paryża po raz pierwszy, dobrze wiedziałam, po co tam jadę. Po szczęście.  W Paryżu byłam szczęśliwa… – mawiała Sabrina.

Kilka dni temu przypomniałam sobie ten film. Ale tym razem sięgnęłam po wersję oryginalną, z Audrey Hepburn. I znowu zapragnęłam odwiedzić Paryż… Czemu? Wystarczy posłuchać Sabriny… 

 

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii FILM i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

