Wiosna. Idą święta…

Wielki Piątek okazał się pięknym, słonecznym piątkiem. Kwiatki kwitną, trawa się zieleni, a pod oknem znowu zrobiło się głośno, znaczy dzieciaki są w formie. A ja?

Myślałam, że ten idzierok będzie inny. Że zapanuję nad chaosem. Że już nie będzie non stop przesiadywania w pracy; że wreszcie zmniejszy się stos papierów na stole; że napiszę, co mam napisać i pójdę pogapić się w niebo. Akurat!

Wiosna-radosna wzywa, ale ja mam robotę. Siedzę i stukam. Dobrze wiem, że i tym razem nie poznam smaku świątecznej nudy… Powinnam zrywać mlecze, a co robię? Gonię w piętkę. W piątek. Wielki Piątek! I jutro zresztą też będę gonić. I w kolejne dni i kolejne tygodnie również. Lista spraw ważnych, pilnych i niecierpiących zwłoki wcale się nie skraca. Moja praca nie ma końca. Moja praca to humanistyka.

Zapomniałam tylko… że w świecie, który nazywa się Polska, praca humanistki i akademiczki (do tego o poglądach feministycznych), to najwyżej jakiś kaprys, żart, zabawa, piaskownica etc. Nie ma co dyskutować. Skoro humanistyka nie ma bezpośredniego przełożenia na PKB, to pewnie zamiast narzekać, powinnam wdzięcznie dziękować, że w ogóle mam (jeszcze) pracę, mimo całej tej humanistycznej bezużyteczności dla gospodarki kraju. Otóż nie. Nie podziękuję.

Zamiast wariować, że powinnam jakoś przysłużyć się gospodarce (#$%! ???), zamierzam dalej robić swoje. Czyli „robić” humanistykę. Z jedną małą zmianą: trochę wolniej. Tak, muszę nieco zwolnić, choćby dzisiaj, na chwilę. W końcu, wiosna! Za moment już święta.

Wesołych, a przynajmniej spokojnych świąt życzę.

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii ŻYCIE i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

