Simone a Simone

Simone Weil i Simone de Beauvoir.

Zawsze ciekawiły mnie interakcje między nimi. A nawet sama potencjalność takiej niezwykłej relacji. Bo przecież miały okazję… Wiadomo, że poznały się w młodości podczas nauki w Ecole Normale Superieure. Weil zdała egzaminy z pierwszą lokatą. Drugie miejsce zajęła… de Beauvoir.

To w tamtym okresie de Beauvoir wymyśliła dla Weil przydomek „Red Virgin”… Ale coś więcej? Jakieś zanotowane dyskusje? Jakaś dialektyka poglądów dwóch Pań o imieniu Simone? Hm, można pofantazjować… Bo historia niewiele mówi w ich wspólnym temacie. Żałuję!

Jest jednak pewne małe wspomnienie, zapisane przez de Beauvoir w Pamiętniku statecznej panienki. Wspomina w nim autorka o spotkaniu z Weil…. O czym rozmawiały? Nie zdradzę. Odsyłam do książki 🙂

A przy okazji… Tydzień zaczyna się od rocznicy urodzin Simone Weil. Kończy – urodzinami Carole King i Alice Walker.


Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii POLECAM! i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

