Róża w styczniu

Przerwy w pisaniu bloga są równie wymowne (i ważne!), jak wpisy…  „Mówią” nie mniej niż słowa…

Co teraz robię?

Uczę się.

Wczoraj, 15 stycznia, rocznica tragicznej śmierci Róży Luksemburg (1871–1919). Zamordowana podstępnie przez politycznych przeciwników była pierwszą kobietą, która uzyskała doktorat na Uniwersytecie w Zurichu!

roza_PTCodziennik Feministyczny – na okoliczność rocznicy śmierci R.L. – opublikował Jej przemówienie z 1912 roku pt. PRAWO WYBORCZE KOBIET A WALKA KLAS. Przeczytałam i zastanawiam się, czemu na kierunkach społecznych postać i teksty Luksemburg nie są omawiane? Czy są aż nadto anachroniczne? No właśnie, to można by sprawdzić… Na początek zacząć, na przykład, od tekstów publikowanych w „Praktyce Teoretycznej„…

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii POLECAM! i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

