ZATRZYMAĆ… JA WYSIADAM!

RozeDawno temu zrezygnowałam z oglądania TV. Później zrezygnowałam ze słuchania radia. Ostatnio zrezygnowałam z korzystania z wielu serwisów informacyjnych… Poziom seksizmu w mediach przekracza moje możliwości odbioru. Przede wszystkim jednak obraża mnie. 

Nie zamierzam jednak dalej rezygnować… Przecież izolacja i ucieczka to żadne rozwiązanie! Więc mówię światu, mówię głośno: STOP! Stop seksizmowi, stop wulgaryzacji mediów, stop robieniu z kobiet głupich idiotek, maskotek, dziwek!

Nie zgadzam się na powielanie seksistowskich uprzedzeń, dowcipów i stereotypów. Nie zgadzam się na filmy typu Bilet na księżyc, nie zgadzam się na teledyski typy Blurred Lines, nie zgadzam się na pozostawianie bez komentarza wypowiedzi, abp Michalika i innych. 

Apeluję do kobiet i mężczyzn: zatrzymajmy wspólnie tę machinę odczłowieczania kobiet! Mówmy NIE!, kiedy krzywdzą, ośmieszają, uprzedmiotawiają drugiego człowieka. Przecież człowiek to coś więcej niż materiał dla photoshopa, news dla mediów, zabawka czy dowcip. 

Nie po to się nauczyłam czytać i pisać, aby teraz nie zrobić z tego użytku. Zamykać oczy i milczeć. Udawać, że nic nie widzę, nic nie słyszę. NIE!

Czy muszę znosić upokorzenia tylko dlatego, że jestem kobietą? 

Nie proszę o wiele. Proszę o solidarność.  

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii ŻYCIE i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

