Liść z… kalendarza

vwMiesiąc październik – z powodów osobisto-egoistycznych – postanowiłam potraktować na blogu jak kartkę z kalendarza… To taki prezent 🙂 Bo przecież miło się dowiedzieć, w jakim towarzystwie i w jakich okolicznościach przyszło się na świat, prawda?

Ok. Ostatnio wspominałam o rocznicach z początku miesiąca, to teraz czas na kolejne dni października. Oczywiście, to, co poniżej, to wyłącznie mój bardzo subiektywny i ograniczony deficytem czasu wybór.

24.10.1929 – Publikacja eseju Virginii Woof: Własny pokój

17.10. – rocznica śmierci Ingeborg Bachmann (1926-1973)

16.10 – rocznica urodzin Mary Daly (1928-2010)

15.10. – Międzynarodowy Dzień Kobiet Wiejskich

14.10. – rocznica urodzin Idy L. Pfeiffer (1797-1858)

14.10. – rocznica urodzin Hanny Arendt (1906-1975)

12.10 – pierwsza rocznica śmieci Anny Laszuk (1969-2012)

11.10 – Międzynarodowy Dzień Dziewczynki

Więcejrocznic związanych z historią kobiet na stronie Great Women

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii ŻYCIE i oznaczony tagami , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

