Lecą liście z drzew…

009

… lecą kolorowe. Jeden z nich złapałam, a właściwie, podniosłam… Zmienia się krajobraz. W końcu: już październik.

Październik to miesiąc rocznic, np.:

10.10. – rocznica śmierci Walerii Marrené (Mokrzyckiej) (1832-1903)

9.10. – rocznica urodzin Agnieszki Osieckiej (1936-1997). A już niedługo nakładem wydawnictwa Prószyński i S-ka ukaże się I tom dzienników Osieckiej: Dzienniki 1945-1950

8.10. – rocznica śmierci Marii Konopnickiej (1842-1910)

8.10 – rocznica urodzin Harriet Taylor Mill (1807-1858)

7.10.2013 – zmarła Joanna Chmielewska…

4.10 – rocznica śmierci Janis Joplin (1943-1970)

3.10.1996 – Wisława Szymborska odebrała literacką nagrodę Nobla

A propos Nobla… to dzisiaj 10.10.2013 r. zostanie ogłoszona tegoroczna laureatka. Tak tak, to będzie kobieta 🙂 Tylko nie wiem jeszcze, czy Joyce Carol Oates, czy Alice Munro…

 

Informacje o an_ost

Jestem badaczką biografii kobiet. Jestem feministką. Jestem pedagożką. Fascynują mnie dzienniki kobiece. Żyję z... czytania. Próbuję pisać. Na co dzień... uczę (się).
Ten wpis został opublikowany w kategorii KSIĄŻKI, ŻYCIE i oznaczony tagami , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

